Visibility and Engagement with SEAT

SEAT (one of Volkswagen Group France brands) wants to consolidate its position in the market by promoting its range “Ibiza”. To reach branding differentiation and satisfaction goals, SEAT and its agency MediaCom decided to launch a comparison website, dedicated to France.

The goal of the campaign is to immerse the consumer in the advertising process. Piximedia has developed a format that allows Internet users to discover the new comparison website, book a driving test and take control of advertising with geolocation.

Broadcasted exclusively on ‘Alliance Marketplace’, with 80 leader & premium publishers, the format maximizes qualitative visibility to enhance the ‘Ibiza’ range and engagement of the Internet users.

SEAT, une des marques de Volkswagen Group France, veut affirmer sa position sur le marché en insistant sur la valorisation de sa gamme “Ibiza”. Pour répondre à des objectifs de notoriété, de différenciation et de satisfaction la marque et son agence MediaCom ont décidé de lancer un site comparatif dédié à la France.

L’objectif de la campagne est de mettre le consommateur au coeur de la démarche publicitaire. Piximedia a donc mis en place un dispositif permettant aux internautes de découvrir le nouveau site comparatif de la marque, de réserver un essai et de prendre le contrôle de la publicité via une télécommande de géolocalisation.

Diffusé en exclusivité sur la markerplace Alliance, avec plus de 80 régies leader & premium, le dispositif maximise une visibilité qualitative pour valoriser la gamme Ibiza et l’engagement des internautes.

Thanks : SEAT (Advertiser) and MediaCom (Media Agency)

Comments are closed.

Navigate