When the branding optimizes the performance

To enhance its BtoB target, Aparthotels Adagio (group “Accor” and “Pierre & Vacances – Center Parcs”) launched a web series campaign. The brand offers the adventures of Patrick, globetrotter, enjoying his stops in apartments throughout Europe.

Piximedia has accompanied the Brand to comply the objectives of Branding (Visibility) & Traffic (Visit). Impacting video formats have been made, via its Marketplace Alliance, in two highlights:

# 1: Visibility
Pushdown +Footer 
Expand Half Page ad + Footer 
Billboard + Footer

# 2: Traffic
MPU +Footer

The formats Pushdown, Billboard, Expand Half Page, and MPU maximize impact and visibility of the campaign. The Piximedia Footer associated with each of these formats ensures to the Brand a permanent contact with the Internet user and boost the potential traffic on the website of the brand.

Whether branding or traffic, these formats enabled to fulfill both goals of the Brand (Visibility/Visit) by offering a unique and qualitative user experience.


Pour valoriser sa cible BtoB, Aparthotels Adagio (du groupe “Accor” et “Pierre & Vacances – Center Parcs”) lance une campagne 100% voyages d’affaires. Sous forme de web série, découvrez les aventures de Patrick, consultant informatique toujours aux quatre coins du monde…et jamais à cours de point de chute avec “ses” appartements partout en Europe.

Piximedia a donc accompagné la Marque pour concilier ses objectifs de Branding (Visibilité) & de Trafic (Visite) en déployant des formats vidéos impactants, via leur Marketplace Alliance, en deux temps forts:

# 1: Visibilité
Pushdown +Footer 
Expand Half Page ad + Footer 
Billboard + Footer

# 2: Création de trafic
MPU +Footer

Les formats Pushdown, Grand Angle Expand, Billboard et Pavé maximisent l’impact et la visibilité de la campagne. Le Footer Piximedia, associé à chacun de ces formats, garantit un contact permanent avec l’internaute tout au long de son parcours, et booste le potentiel de trafic sur le site de la Marque.

Qu’il s’agisse de branding ou de trafic, ces deux dispositifs ont permis de remplir les objectifs de la Marque (Visibilité/Visite) en offrant une expérience utilisateur qualitative.

Thanks : Aparthotels Adagio (Advertiser)

Comments are closed.

Navigate